בס״ד

מילאנו ביום גשום

הגעתם למילאנו בחורף? או אפילו בקיץ, אבל יורד גשם? אל דאגה! כמו כל עיר אירופאית, הגשם יפה לה, למילאנו. אל תשכחו, שלא כמו בארץ, הגשם כאן אינו סוחף ובדרך כלל אינו מלווה בסערת רוחות או ברקים. הוא עשוי לרדת במשך זמן רב, אבל לרוב הוא יורד בנעימות, וכל שתזדקקו לו הם כמה טיפים לסיור באזורים מקורים, או לחלופין פשוט מטריה. אז הנה כמה אפשרויות ליום גשם במילאנו:

נסיעה בטארם מצד לצד של העיר

הטראם (החשמלית) במילאנו היא נסיעה אחורה בזמן, הקרון הישן עתיר שיק. נעים ומערסל לבלות בו איזה זמן. בינתיים ניתן להתרשם מן העיר דרך החלונות. קחו לכם כל חשמלית שעוברת ליד המלון שלכם, וסעו איתה סיבוב מלא. תקבלו בדרך רעיונות לאן לחזור כשהמזג יתבהר, ואולי אפילו תחליטו פתאום לקפוץ ממנה לבית קפה שנראה לכם מושלם. אחד הקוים המומלצים של החשמלית הוא מס' 16, שעובר בנקודות מרכזיות רבות בעיר.

הדואומו וסביבותיו

המרכז הכי מרכזי של העיר, הדואומו שהיא הקתדרלה הגדולה של מילאנו, יפה בכל מזג אויר. קו המטרו האדום, M1 יביא אתכם הישר ללב הכיכר. מיד בסמוך לכיכר הדואומו נמצאת גלריה ויטוריו עימנואל המפורסמת. תוכלו להתרשם מחנויות היוקרה תחת גג הזכוכית המרשים של הגלריה, תוכלו להיכנס לבית הקפה המסוגנן של פראדה, לעלות לקומה השניה ולשתות את הקפה תוך התבוננות מהחלונות על הגלריה העוברת למטה. שימו לב שהשתייה בעמידה זולה משמעותית מאשר ישיבה ליד שולחן.

    • גלריה איטליה (Gallerie d’italia – בקצה גלריית ויטוריו עימנואל שוכנת הפיאצה המפורסמת של תיאטרון הסקאלה, לה סקאלה. בית האופרה לה סקאלה נמצא בצד שמאל של הפיאצה, מצד ימין שלה נמצא פאלאצו מרינו (Palazzo marino) שהוא למעשה בית העירייה של מילאנו, המהווה מוזיאון בפני עצמו, וניתן לסייר בו ללא תשלום (אך בהזמנת מקום מראש). הבניין ששוכן ממש מול היציאה מן הגלריה, בין פאלאצו מרינו ולה סקאלה נקרא גלריה איטליה. זוהי גלריה שהיא חלק מקבוצה של גלריות לאומנות המפוזרות בכמה ערים באיטליה. המבנה שתוכנן בסוף המאה ה18 עבר גלגולים שונים וכיום הוא בבעלות הבנק אינטסה סאן פאולו, הבנק הגדול באיטליה. במקום מוצגות תערוכות קבועות ומתחלפות של אומנות המאה ה19, ואומנות מודרנית. המחיר מסובסד, והכניסה למבנה היפהפה ולגינה הפנימית הקסומה שבו שווים כל גרוש. בנוסף, מיד בכניסה לגלריה בצד שמאל תמצאו בית קפה נפלא ושקט. המקום הוא פינה שקטה וחמימה שתעניק לכם חוויה אירופאית אמיתית בלב מילאנו הסואנת.

טיול בפארקים (עם מטריה)

תתפלאו אבל לטיול בגשם יש חן משלו. אין סיבה שלא לפקוד את אחד הפארקים העירוניים במילאנו, ולספוג קצת טבע. פארק סמפיונה (Parco Sempione) הוא הפארק המרכזי של העיר. תוכלו להגיע אליו מהדואומו במטרו האדום, קו M1  תרדו בתחנה Cairoli Castello. טיילו בפארק הרחב, המשופע בעצים עתיקים ועבותים, מדשאות, אגם עם ברווזים ועוד. בקצהו הדרומי של הפארק ממוקמת מצודת ספורזסקו, ששווה ביקור בפני עצמו. אפשר רק להתרשם ממנה מבחוץ, ואם רוצים גם להיכנס למוזיאונים הרבים שבפנים. באזור המצודה תמצאו בית קפה בו תוכלו לשבת ולהתבונן בגשם.

פארק גדול נוסף הוא הפארק שנמצא מול פורטה ונציה, ונקרא Giardini Pubblici Indro Montanelli. גם כאן, קצת טבע בלב העיר, פארק בסגנון אירופאי, עצים, מדשאות, שבילי הליכה נעימים, מזרקה ואגם.

קניות

תרבות הקניונים המקורים אינה פופולרית במילאנו ורוב החנויות פרושות לאורך הרחובות. עם זאת, ישנם כמה מתחמים מקורים. האחד הוא קניון איל צ'נטרו (IL CENTRO), שנמצא מעט מחוץ לעיר. ניתן להגיע אליו בשאטל מיוחד שמפעיל הקניון עצמו, ראו רשימה בנושא אאוטלטים. בנוסף, לאחרונה, בסוף שנת 2017 נפתח מתחם קניות ובילויים חדש בעיר, שנקרא city life. זהו מתחם גדול ונעים לקניות והסעדה, ניתן להגיע אליו במטרו ממרכז העיר.

ספא QC TERME

לא הרבה יודעים אבל במילאנו קיים מתחם ספא מפנק, השייך לרשת מכוני בריאות וספא בצפון איטליה. המתחם נקרא QC TERME. זהו מבנה עתיק וקסום בלב העיר שבו פועלות בריכות תרמיות למיניהן ומגוון טיפולי ספא. כדאי להתעניין לגבי חבילות מיוחדות. לרוב, ניתן להגיע בשעות אחר הצהריים ערב לשהות של כמה שעות הכוללת טיפול ואפריטיבו (משקה).

כתובת: Piazzale Medaglie d'Oro, 2 angolo Via Filippetti 20135 Milano

לאתר

מוזיאונים

מובן שמוזיאונים הם הבחירה האולטימטיבית ליום גשם. ולא רק למבינים באומנות. במילאנו יש מגוון מוזיאונים נפלאים בכל הרמות והסגנונות. להלן רשימה חלקית, אך מספיקה…

מוזיאון הטריאנלה

מוזיאון מפורסם ברמה בינלאומית לעיצוב, אמנות וארכיטקטורה. במרכז העיר צמוד לפארק סמפיונה.

כתובת: Palazzo della Triennale Viale Alemagna,6 – 20121 Milano

שעות פתיחה: שלישי-ראשון 10:30-20:30, סגור בשני.

לאתר

מוזיאון אלפא רומיאו

תערוכת דגמים של המכונית מכל השנים, חדר תצוגה של הדגמים העכשוויים, חדר קולנוע ב4 ממדים לחוויית מרוץ "אמיתי", פעילויות לילדים ובית קפה במקום. ממוקם בפרברי העיר.

כתובת: Viale Alfa Romeo, 20020 Arese (MI) – Italy

שעות פתיחה: רביעי-שני 10:00-18:00, סגור בשלישי.

לאתר

מוזיאון פאלאצו ריאלה

מיטב התערוכות מכל העולם. אחד ה- מוזיאונים במילאנו. ממוקם בצמוד לדואומו במרכז העיר.

כתובת: Piazza del Duomo 12, Milano

שעות פתיחה: שני – 14:30-19:30

ראשון, שלישי, רביעי, שישי – 09:30-19:30

חמישי ושבת – 09:30-22:30

לאתר

במילאנו מספר מוזיאונים עירוניים. חלקם במחירים מסובסדים:
מוזיאון הטבע (Museo Civico di Storia Naturale)
מול פורטה ונציה, בתוך הפארק העירוני Giardini Pubblici Indro Montanelli

כתובת: Corso Venezia, 55, 20121, Milano

שעות פתיחה: שלישי- ראשון 09:00-17:30, סגור בשני.

לאתר

מוזיאון המאה ה-19 (Museo del Novecento)
מוזיאון ענק עם למעלה מ 400 עבודות של אמנים מאיטליה ומהעולם. שוכן בבניין מרשים מאד. ממש מול הדאומו במרכז העיר.

כתובת: Via Guglielmo Marconi, 1, MILAN

שעות פתיחה: שני – 14:30-19:30

ראשון, שלישי, רביעי, שישי – 09:30-19:30

חמישי ושבת – 09:30-22:30

לאתר

האקווריום 
אקווריום נחמד, לא מן הגדולים, אך בכל זאת עם למעלה ממאה מיני דגים ויצורים מימיים. שוכן בקצהו של פארק סמפיונה, די קרוב למצודה.

כתובת: Viale Gadio 2, Milan

שעות פתיחה: שלישי עד ראשון – 09:00-17:30

לאתר

גלריה לאומנות מודרנית (Galleria d'Arte Moderna, GAM)

שוכנת בוילה יפהפיה מוקפת גנים בצמוד לפארק העירוני Giardini Pubblici Indro Montanelli ממול פורטה ונציה.

כתובת: Via Palesrto 16, Milano.

שעות פתיחה: שלישי – ראשון 09:00-17:30

לאתר

MUDEC

מוזיאון התרבויות. מוזיאון ענק עם למעלה מ7000 עבודות בתערוכות קבועות ומתחלפות, תחת הכותרת של תרבויות שהיו ועדיין ישנן באזור זה של אירופה. המוזיאון שוכן במבנה מודרני ומיוחד מאד מבחינה ארכיטקטונית. דרומית מערבית למרכז העיר. 3 ק"מ מהדואומו.

כתובת: Via Tortona 56, Milano.

שעות פתיחה: שני – 14:30-19:30

ראשון, שלישי, רביעי, שישי – 09:30-19:30

חמישי ושבת – 09:30-22:30

לאתר

מוזיאוני המצודה

במצודה Castello Sforzesco השוכנת בקצה פארק סמפיונה מקבץ של מוזיאונים. ניתן לקנות כרטיס המקנה כניסה לכולם יחד. בין המוזיאונים: מוזיאון פרהיסטוריה, מוזיאון לאמנות דקורטיבית, מוזיאון עתיקות.

כתובת: Castello Sforzesco, Milan

שעות פתיחה: ראשון – שלישי 09:00-17:30

לאתר