בס״ד

ארבע עונות - איך להתלבש במילאנו

בשונה מערים רבות באירופה שבהן קריר רוב השנה, ובשונה מישראל שבה חם רוב השנה, במילאנו יש באמת ארבע עונות. לכל עונה הקסם שלה, וכתיירים כדאי להגיע ערוכים מבחינת לבוש. לבוש לא מתאים יכול בהחלט לגרום עגמת נפש בטיול. אז הנה בקצרה כמה מילים על כל עונה ואיך כדאי להתלבש בה.

ראשית, גשם עשוי לרדת במילאנו בכל עונות השנה, ולכן – מטריה חובה. סופת רעמים וברקים בליווי גשם פתאומי עשויה להפתיע אתכם אפילו בבריכה בשיא הקיץ, וזה דווקא נחמד. המטריות נמכרות גם בכל פינה בעיר, כך שאם שכחתם, תוכלו לקנות.

חורף

נובמבר עד אמצע מרץ. החורף במילאנו עשוי להיות קר מאד, עם טמפרטורות שנעות בין מינוס עשר מעלות עד פלוס עשר מעלות. כאשר מסתובבים בחוץ במשך כמה שעות בטמפרטורה שקרובה לאפס, אפילו אם מדובר על פלוס חמש מעלות מומלץ מאד להתלבש היטב. אמנם זה לא אנטארטיקה אבל לאורך זמן קר מאד. אל תיקחו סיכונים ותתלבשו בשכבות. החימום בתוך המבנים (חנויות, בתי קפה, בתי מלון) הוא חזק מאד כך שכדאי שתהיה לכם גם האופציה להוריד שכבות בקלות.

ההמלצה שלנו: גופיה תרמית, חולצה עם שרוול ארוך וסוודר חם. מעל הכל כמובן מעיל טוב, עדיף מעיל פוך שמכסה את הגוף עד הברכיים. טייץ תרמי (מומלץ טייץ ללא כף רגל, הרבה יותר נוח) ומעליו מכנסיים או חצאית מאריג מחמם (ג'ינס, קורדרוי, צמר) וגרביים עבות (גרבי צמר, או גרביים תרמיות, או פשוט שני זוגות גרביים). בנוסף, כן כן, כובע חם (עדיף עם בטנה מפליז ) שיכסה גם את האוזניים, צעיף נעים, וכפפות. מומלץ להשיג כפפות שאכן שומרות על חום הידיים (כפפות עור או כפפות שמיועדות לסקי) ולא רק כפפות פשוטות ליופי. כדאי מאד לא להתעצל ולהביא עימכם את הפריטים הללו. אפשר בהחלט ליהנות מטיול גם בחורף ובתנאי שמתלבשים היטב. לרוב, מזג האוויר במילאנו איננו סוער כך שלא תימצאו את עצמכם מתמודדים עם גשמים עזים ורוחות, אלא פשוט עם קור מתמשך.

אם אתם תל אביבים טיפוסיים, והפעם האחרונה שלבשתם מעיל הייתה בטיול כיתה ח' לירושלים, תשמחו לדעת שניתן לקנות את כל הציוד הזה גם במילאנו עצמה ובקלות. אם אתם לא רוצים להסתבך בין החנויות (הרבות מספור) פשוט גשו לאחד מסניפי דקטלון (Decathlon). בכמה דקות תוכלו להצטייד שם בכל הדרוש כולל כל האביזרים, ובמחירים נוחים מאד.

אביב

אמצע מרץ עד אמצע מאי. אביב היא עונה נפלאה לטיול במילאנו. הטמפרטורות נוחות מאד, בין 10 מעלות בלילה ל 25 מעלות ביום. בתחילת העונה, ובייחוד בלילות ובבקרים עשוי להיות מעט קריר. ההמלצה שלנו: מכנסיים ארוכים או חצאיתשמלה בליווי גרביונים או טייץ, חולצות ארוכות וגם קצרות, סריג כותנה קל ומעילז'קט קל.

קיץ

מאי עד אמצע ספטמבר. הקיץ במילאנו חם מאד. במהלך היום הטמפרטורות סביב ה30 מעלות. בשנים האחרונות היו לא מעט ימים שבהם הטמפרטורה עברה את ה 35 מעלות. יחד עם זאת הלחות נמוכה יותר ביחס לתל אביב למשל, אם כי לא בטוח שהעובדה הזו תנחם אתכם בקיץ המילאנזי. במילאנו זיהום האויר גבוה, העיר ממוקמת למעשה בתוך עמק ולכן גם לא מנשבות בה רוחות, או בריזות נעימות… הלבוש בקיץ הוא כמו בישראל, גופיות, סנדלים וכו'. קחו בחשבון שבמילאנו מתלבשים יפה בכל עונות השנה והחום הוא לא תירוץ כאן ללבוש מכנסונים וגופיית בטן…

סתיו

אמצע ספטמבר עד נובמבר. הסתיו הוא עונה יפהפייה במילאנו, על מזג האוויר הנוח והשלכת המרהיבה. הטמפרטורות בין 7 מעלות עד 25 מעלות. בדומה לאביב, מכנסיים ארוכים או חצאיתשמלה בליווי גרביונים או טייץ דקים, חולצה ארוכה, סוודר קל ומעיל קל יספיקו. אפשר לצרף בשמחה גם צעיף קל. בעונה הזו תוכלו להתענג על מערכות לבוש שמופיעות בקטלוגי האופנה השונים, ושאין אפילו יום אחד בשנה בישראל שהן עשויות להתאים לו. למשל, מכנסי 7 שמיניות, בליווי סנדלים וסריג כותנה. נעל סגורה עם גרבי קרסול, רגל מעט חשופה ומעיל גשם אופנתי. תהנו!

אריוודרצ׳י…