בס״ד

תחבורה למילאנו משדות התעופה

התחבורה במילאנו מפותחת ביותר, עד כדי כך שלרוב מומלץ לא להשתמש בה ברכב פרטי, בייחוד אם אתם תיירים מזדמנים בעיר. בהמשך תמצאו את כל האפשרויות להתניידות בעיר.

הגעה לעיר משדות התעופה

 

בסמוך למילאנו שלושה נמלי תעופה. השדה הגדול ביותר הוא מלפנזה (Malpensa), מעט צפונית מערבית לעיר. חלק מן הטיסות מגיע לשדה התעופה הסמוך לברגמו, אוריו אל סריו (Orio al serio), בכיוון צפון מזרח ממילאנו וטיסות פנים אירופיות לרוב נוחתות וממריאות בשדה התעופה שנמצא ממש בתוך העיר, לינאטה (Linate). שני הנמלים, מלפנזה וברגמו מרוחקים מן העיר כמעט אותו המרחק, כ-50 ק"מ, בכיוונים מנוגדים (כשעת זמן נסיעה).

תחבורה ציבורית ממלפנזה

 

משדה התעופה יוצאות רכבות כפעמיים בשעה לכיוון התחנה המרכזית במילאנו או לתחנת קדורנה (Cadorna) שגם היא תחנה חשובה במרכז מילאנו. הרכבת נקראת Malpensa express. מיד ביציאה מטרמינל 1 וגם מטרמינל 2 יש לעקוב אחר השילוט המוביל לרכבת. תזהו אותו גם לפי הסמל של רכבת. בסמוך לרציף ניתן לקנות את הכרטיס בקופות או במכונות האוטומטיות, לפני העלייה לרכבת יש לתקף את הכרטיס באחת ממכונות ההחתמה הממוקמות ממש לפני הירידה לרציפים.
עלות הנסיעה בכיוון אחד היא 10 יורו לקניה מראש (שימו לב – עם שעה מוגדרת) ו-12 יורו לקניה במקום.

האוטובוס פועל באותה מתכונת גם בכיוון ההפוך- ממילאנו צ'נטרלה, התחנה המרכזית אל שדה התעופה מלפנזה.

*יש לשים לב שכרטיס הלוך ושוב תקף רק לנסיעה באותו יום.
ניתן להזמין את הכרטיס באינטרנט כאן, ההזמנה באינטרנט מתאפשרת רק בהזמנת כרטיס לשעה ספציפית ואותו אין צורך לתקף במכונות.

אופציה אפילו זולה יותר, ונוחה לא פחות היא נסיעה באוטובוס. שוב, גם ביציאה מטרמינל 1 ו גם ביציאה מטרמינל 2, ממש מיד אחרי שלקחתם את המזוודות ועברתם את השער תראו מולכם או בשער סמוך אליכם שילוט לאוטובוסים למילאנו. כרגע אחת החברות המובילות היא Terravision, אבל החברות משתנות ויש עוד. האוטובוסים חונים ממש בקומת היציאה ואין צורך לרדת לחפש אותם. מחיר כיוון נסיעה הוא 10 יורו לקניה מראש (עם שעה מוגדרת!), או 12 יורו לקניה במקום. האוטובוסים מגיעים בדרך כלל לתחנה המרכזית במילאנו.

בשתי צורות התחבורה הללו ניתן כמובן להשתמש גם בחזרה לשדה התעופה.

קישור לרכישת כרטיסים מראש.

תחבורה ציבורית משדה התעופה ברגמו (Orio al serio)

 

חברת שאטלים מחברת את שדה התעופה עם ברגמו ומילאנו. מחיר כרטיס לכיוון אחד הוא 8 יורו. זמן הנסיעה כשעה לתחנה המרכזית במילאנו. האוטובוסים יוצאים בסמוך לאזור הטיסות הנוחתות ליד רציף מס' 3. האוטובוסים פעילים עד 12:45 בלילה. בשעות הלילה המאוחרות ניתן לקחת רכבת לברגמו ומשם למילאנו. את הכרטיסים ניתן לרכוש על האוטובוס. ניתן לברר פרטים או להזמין כרטיסים גם באינטרנט כאן.

מוניות

אם אתם עייפים, כבדים במטען, או שסתם בא לכם להתפנק תוכלו לקחת מונית. במקרה זה כדאי להזמין מראש את המונית מהארץ. יש הרבה חברות מוניות שנותנות את השירות הזה.

אנחנו מפעילים שירות מוניות מקצועי ומוזל. פרטים תוכלו למצוא כאן.