בס״ד

פארקים במילאנו

הבילוי האולטימטיבי ליום רגוע באווירה אירופאית. צרפו כמה מצרכים לפיקניק והרי לכם חוויה בלתי נשכחת.

פארקים עירוניים

פארק סמפיונה (Parco Sempione) והפארק הציבורי Giardini Pubblici Indro Montanelli (מול פורטה ונציה, יורדים בתחנת מטרו venezia או palestro) . אלה שני הפארקים העירוניים המרכזיים הגדולים של מילאנו, שניתן להגיע אליהם בקלות ממרכז העיר ומכל מקום אחר בתחבורה ציבורית. שני הפארקים גדולים, עמוסים בעצים ובמדשאות רחבות, אגם קטן, ספסלים והרבה אור ושלווה. פארק סמפיונה מעט קרוב יותר למרכז העיר , בסמוך לו מוצבת גם מצודת ספורצה על מוזיאוניה הרבים. את הביקור בפארק הזה ניתן לשלב עם הסיור הקלאסי במרכז העיר, הדואומו וסביבותיו. בין היתר, בפארק מוצב מגדל בראנקה, Torre Branca, אחת מנקודות התצפית הגבוהות בעיר, ומומלץ מאד כדי להתרשם ממילאנו במבט על. שעות פתיחה ומידע נוסף לגבי המגדל ניתן למצוא באתר (באיטלקית, הפעילו תרגום גוגל על כל העמוד). בתוך הפארק עצמו יש בית קפה גדול ונעים עם טרסה מוצלת.

הפארק השני, הסמוך לפורטה ונציה, קרוב גם לרחוב קניות מרכזי , קורסו בואנוס איירס (Corso Buenos Aires) כך שאת הביקור בו ניתן לשלב בכיף עם חצי יום קניות. בפארק הזה יש גם איזור קטן של מתקני טיפוס לילדים, תמצאו בו מגוון הפעלות נחמדות כמו מכוניות מתנגשות, קרוסלה חשמלית וכדו'. בנוסף ניתן לשכור בפארק אופניים לילדים קטנים, להקלה על ההתניידות.

פארקים טבעיים

אם מתחשק לכם לשהות בחיק הטבע ממש בתוך גבולות העיר, תוכלו להגיע לאחד מן הפארקים הבאים, שהם פחות עירוניים, פחות עמוסים, אבל לא פחות יפים. אלה פארקים שמתאימים לטיול רגלי קצר, לרכיבה על אופניים וכמובן לפיקניק נחמד. אמנם ניתן להגיע אליהם בתחבורה ציבורית, אבל הגישה מעט מסורבלת יותר, ועדיפה ברכב פרטי.

Parco nord

הפארק הראשון נקרא Parco nord, כלומר פארק הצפון, כי הוא ממוקם בצפון העיר. זהו הפארק הגדול ביותר באזור מילאנו והוא משתרע על פני כ 6000 דונם. בפארק אזורים מיוערים, שבילי רכיבה וריצה, תעלות ובריכות מים, ואזורי משחק לילדים.  בסמוך לכניסה לפארק מרחוב Suzzani נמצא גם בית קפה.

איך מגיעים:

כתובת הפארק היא viale Fulvio Testi לכיוון Monza-Lecco, הכניסה לפארק נמצאת כקילומטר אחד אחרי היציאה ממילאנו, השילוט מורה על כניסה ל Bresso-Parco Nord.

אתר האינטרנט של פארק נורד

האתר באיטלקית (השתמשו בגוגל טרנסלייט)

Parco delle Cave

פארק נוסף, קטן יותר, הוא parco delle cave , פארק המערות. השם מעט מטעה, כי מערות אנחנו לא מצאנו בפארק. אבל בהחלט כמה וכמה בריכות גידול דגים, מרחבים ירוקים ומסלולי רכיבה וריצה. לתשומת ליבכם, כרגע לא קיים בית קפה או בר באזור הפארק.

לפארק כמה כניסות מהכתובות הבאות: Via delle Forze Armate, Via Fratelli Zoia, Via Caldera

parco delle cave
parco delle cave

פארק אידרו סקאלו

פארק נוסף, רלוונטי בעיקר בקיץ, הוא פארק אידרו סקאלו (Idro Scalo) זהו פארק ששוכן לאורך החוף המלאכותי של מילאנו. מעין אגם מלאכותי גדול שלחופו פינות חמד רבות כולל גם חוף חולי ממש כמו בים. בסוך לפארק יש כמה בריכות שחיה , אזור של מתנפחים על המים, השכרת אופניים ועוד.

אחת הבריכות המומלצות נקראת Punta dell’est.

מידע ניתן למצוא באתר (באיטלקית)

ניתן להגיע לפארק בתחבורה ציבורית או ברכב פרטי.

באוטובוס – קו 73 או קו 183 (פעיל רק בקיץ), או קו 923.

ברכבת – קוים S5 ו S6 . בשני הקוים ניתן להעלות גם אופניים לרכבת! תחנת הרכבת ממוקמת במרחק 1.4 קילומטר מהכניסה לפארק. ממנה ניתן לקחת את הקו 923 אל הכניסה עצמה.

פארק אידרו סקאלו
פארק אידרו סקאלו