בס״ד

מילאנו עם ילדים

טיול עם ילדים, בכל מקום, מצריך מעט חשיבה והתאמה לגילאים. מילאנו עם ילדים זו בהחלט אפשרות! תמצאו בה לא מעט אתרים ופעילויות שעשויים להתאים לילדיכם. אל תשכחו שבמילאנו עצמה חיים קרוב ל 200 אלף ילדים עד גיל 14, שמבלים ונהנים בה כל השנה. בתור עיר עשירה בתרבות ואומנות מילאנו בהחלט מתחשבת בילדים, ותוכלו למצוא בה מעבר לאתרים הקבועים גם אירועי יום ראשון וחגים שתמיד יהיה בהם חלק מסביר פנים לילדים, והכל בתשומת לב ובשיק איטלקי. אספנו לכם כאן הצעות נחמדות שעשויות לשעשע את ילדיכם ואתכם בזמן השהייה במילאנו.

פארקים

ה- בילוי המומלץ עם ילדים לטעמנו, תמיד מרחיב את הלב, לעולם לא משעמם. אפשר לשלב עם פיקניק והנה יש לכם יום בילוי אירופאי מושלם ורגוע

פארקים עירוניים

פארק סמפיונה (Parco Sempione) והפארק הציבורי Giardini Pubblici Indro Montanelli (מול פורטה ונציה, יורדים בתחנת מטרו venezia או palestro) . אלה שני הפארקים העירוניים המרכזיים הגדולים של מילאנו, שניתן להגיע אליהם בקלות ממרכז העיר ומכל מקום אחר בתחבורה ציבורית. שני הפארקים גדולים, עמוסים בעצים ובמדשאות רחבות, אגם קטן, ספסלים והרבה אור ושלווה. פארק סמפיונה מעט קרוב יותר למרכז העיר , בסמוך לו מוצבת גם מצודת ספורצה על מוזיאוניה הרבים. את הביקור בפארק הזה ניתן לשלב עם הסיור הקלאסי במרכז העיר, הדואומו וסביבותיו. בין היתר, בפארק מוצב מגדל בראנקה, Torre Branca, אחת מנקודות התצפית הגבוהות בעיר, ומומלץ מאד כדי להתרשם ממילאנו במבט על. שעות פתיחה ומידע נוסף לגבי המגדל ניתן למצוא באתר (באיטלקית, הפעילו תרגום גוגל על כל העמוד). בתוך הפארק עצמו יש בית קפה גדול ונעים עם טרסה מוצלת.

הפארק השני, הסמוך לפורטה ונציה, קרוב גם לרחוב קניות מרכזי , קורסו בואנוס איירס (Corso Buenos Aires) כך שאת הביקור בו ניתן לשלב בכיף עם חצי יום קניות. בפארק הזה יש גם איזור קטן של מתקני טיפוס לילדים ובימי ראשון תמצאו בו מגוון הפעלות נחמדות כמו מכוניות מתנגשות, קרוסלה חשמלית וכדו'. בנוסף ניתן לשכור בפארק אופניים לילדים קטנים, להקלה על ההתניידות.

פארקים טבעיים

פארקים טבעיים – אם מתחשק לכם לשהות בחיק הטבע ממש בתוך גבולות העיר, תוכלו להגיע לאחד מן הפארקים הבאים, שהם פחות עירוניים, פחות עמוסים, אבל לא פחות יפים. אלה פארקים שמתאימים לטיול רגלי קצר, לרכיבה על אופניים וכמובן לפיקניק נחמד. אמנם ניתן להגיע אליהם בתחבורה ציבורית, אבל הגישה מעט מסורבלת יותר, ועדיפה ברכב פרטי.

Parco nord

הפארק הראשון נקרא Parco nord, כלומר פארק הצפון, כי הוא ממוקם בצפון העיר. זהו הפארק הגדול ביותר באזור מילאנו והוא משתרע על פני כ 6000 דונם. בפארק אזורים מיוערים, שבילי רכיבה וריצה, תעלות ובריכות מים, ואזורי משחק לילדים.  בסמוך לכניסה לפארק מרחוב Suzzani נמצא גם בית קפה.

איך מגיעים:

כתובת הפארק היא viale Fulvio Testi לכיוון Monza-Lecco, הכניסה לפארק נמצאת כקילומטר אחד אחרי היציאה ממילאנו, השילוט מורה על כניסה ל Bresso-Parco Nord.

אתר האינטרנט של פארק נורד

האתר באיטלקית (השתמשו בגוגל טרנסלייט)

Parco delle Cave

פארק נוסף, קטן יותר, הוא parco delle cave , פארק המערות. השם מעט מטעה, כי מערות אנחנו לא מצאנו בפארק. אבל בהחלט כמה וכמה בריכות גידול דגים, מרחבים ירוקים ומסלולי רכיבה וריצה. לתשומת ליבכם, כרגע לא קיים בית קפה או בר באזור הפארק.

לפארק כמה כניסות מהכתובות הבאות: Via delle Forze Armate, Via Fratelli Zoia, Via Caldera

פארק אידרו סקאלו

פארק נוסף, רלוונטי בעיקר בקיץ, הוא פארק אידרו סקאלו (Idro Scalo) זהו פארק ששוכן לאורך החוף המלאכותי של מילאנו. מעין אגם מלאכותי גדול שלחופו פינות חמד רבות כולל גם חוף חולי ממש כמו בים. בסמוך לפארק יש כמה בריכות שחיה , אזור של מתנפחים על המים ועוד.

אחת הבריכות המומלצות נקראת Punta dell’est.

בצד המזרחי של הפארק, סמוך לכניסה, ניתן לשכור אופניים גם לילדים ולצאת לסיור של כ – 6 ק"מ בשביל סובב הפארק.

מידע נוסף כאן.

ניתן להגיע לפארק בתחבורה ציבורית או ברכב פרטי.

באוטובוס – קו 73 או קו 183 (פעיל רק בקיץ), או קו 923.

ברכבת – קוים S5 ו S6 . בשני הקוים ניתן להעלות גם אופניים לרכבת! תחנת הרכבת ממוקמת במרחק 1.4 קילומטר מהכניסה לפארק. ממנה ניתן לקחת את הקו 923 אל הכניסה עצמה.

אטרקציות נוספות

הפלגה בתעלות מילאנו

למילאנו מגיעות שתי תעלות מלאכותיות שאורכן עשרות קילומטרים. מאחורי התעלות היסטוריה מרתקת מימי לאונרדו דה וינצ'י, וכמובן נופים נפלאים. ניתן להפליג מהתעלה הגדולה של מילאנו באמצעות כמה חברות שמפעילות סיורי שיט. כאן תמצאו את הקישור לאחת מהן. אופי ההפלגות משתנה מעונה לעונה. בעונה החמה ניתן להצטרף גם להפלגות מלוות בפעילות כגון מוזיקה או ארוחה.

סביב עונת חג המולד

בעונה זו נפתחים במילאנו מספר אתרים של החלקה על הקרח. הזדמנות לכמה שעות מהנות עם הילדים. בכל האתרים ניתן לשכור מחליקיים וציוד הגנה. להלן כתובות האתרים:

  1. Piazza Castello, בסמוך לתחנת המטרו Cairoli Castello, ממש מול המזרקה הגדולה שבכניסה למצודה.
  2. בריכת השחיה, שנקראת Bagno Misteriosi (המרחצאות הנסתרים) הופכת בחורף למשטח החלקה קסום על הקרח. בכתובת Via Carlo Botta, 18, 20135 Milano
  3. בפארק הציבורי שהוזכר לעיל, Giardini Pubblici Indro Montanelli. בנוסף, בפארק הזה סיס עונת חג המולד נפתח פארק משחקי ילדים גדול ונחמד, שפעיל בכל שעות היום והערב, גם בימי ראשון.

Zero-Gravity

מרכז הספורט הגדול והחדשני ביותר באיטליה המוקדש לענפי אקרובטיקה, ספורט חופשי ופארקור. מומלץ ליצור קשר טלפוני מראש על מנת להזמין מקום.

Zero-Gravity

מרכז הספורט הגדול והחדשני ביותר באיטליה המוקדש לענפי אקרובטיקה, ספורט חופשי ופארקור.
כל המידע נמצא באתר

מוזיאונים

מילאנו משופעת במוזיאונים, ורבים מהם מסבירי פנים לילדים

MUBA

מוזיאון לילדים בלבד! מגיל שנה עד 12 שנים. המוזיאון מעודד חשיבה ופעילות יצירתית. במוזיאון אין תערוכות קבועות אלא סדנאות ופעילויות. א"א להגיע ללא הרשמה מראש.

כתובת המוזיאון: Via Enrico Besana, 12, 20122 Milano

כל המידע נמצא באתר.

כמו כן, חלק מהפעילויות ניתנות גם בשפה האנגלית.

מוזיאון האשליות Museo delle Illusioni

עולם הפנטסטי של אשליות. עולם שבאמצעות הטעיית החושים שלך יבדר אותך ובו זמנית ייתן לך הזדמנות ללמוד משהו חדש על הנפש. חוויה מדהימה שבאמצעות אשליות רבות חדשות ולא נחקרות, תזעזע את החושים שלכם ובו בזמן תעניק לכם את ההזדמנות ללמוד משהו על המוח.

כתובת המוזיאון: Via Luigi Settembrini, 11, 20124 Milano

כל המידע נמצא באתר.

מוזיאון ליאונרדו דה וינצ'י

– זהו מוזיאון המדע של מילאנו. המוזיאון שוכן בתוך מבנה יפהפה ומרשים בפני עצמו. בנוסף לתערוכות הקבועות והמתחלפות שחלקן מעניינות גם ילדים, יש במוזיאון פעילויות וסדנאות ייחודיות לילדים.

כתובת המוזיאון: Via San Vittore, 21, 20123 Milano MI

שעות פתיחה: שלישי – שישי 09:30-17:00, שבת-ראשון וחגים 09:30-18:30. סגור בימי שני שאינם חגים.

כל המידע נמצא באתר

מוזיאון הטבע

(Museo Civico di Storia Naturale) אחד הגדולים בכל איטליה, מכיל 23 חדרי תצוגה של למעלה מ700 מיני בעלי חיים. מול פורטה ונציה, בתוך הפארק העירוני Giardini Pubblici Indro Montanelli

כתובת: Corso Venezia, 55, 20121, Milano

שעות פתיחה: שלישי- ראשון 09:00-17:30, סגור בשני.

כל המידע נמצע באתר .

מוזיאון אלפא רומיאו

לחובבי הז'אנר, אחד המוזיאונים המומלצים. תערוכת דגמים של המכונית מכל השנים, חדר תצוגה של הדגמים העכשוויים, חדר קולנוע ב4 ממדים לחוויית מרוץ "אמיתי", פעילויות לילדים ובית קפה במקום. ממוקם בפרברי העיר.

כתובת: Viale Alfa Romeo, 20020 Arese (MI) – Italy

שעות פתיחה: רביעי-שני 10:00-18:00, סגור בשלישי.

כל המידע נמצא באתר 

מוזיאון התעופה VOLANDIA

Volandia הוא "פארק ומוזיאון", עם כמה אזורים – פנים וחוץ – הן לילדים והן לכל הילדים החבויים בתוכנו: סימולטורי טיסה, פלנטריום, דגמי מטוסים ועוד.

המוזיאון מחולק לשבעה אזורים: צורות טיסה, כנף קבועה, כנף סיבובית, ביתן חלל, מל"טים, מטוסי דוגמן וולנדיה לתינוקות. הוא מספר את סיפור האפי של האווירונאוטיקה על כל צורותיה, החל מטיסות החלוציות של תחילת המאה העשרים, עד להמרה העתידנית, מבלוני אוויר חם ועד כיבוש החלל לאורך יותר מ -2 ק"מ של תערוכה.

המוזיאון ממוקם בסמוך לשדה התעופה מלפנסה ופתוח כל יום בין השעות 9:00 – 18:00
כל המידע נמצא באתר 

מילאנו עם ילדים – זה אפשרי ואפילו כיף!