בס״ד

מוזיאונים מומלצים במילאנו

במילאנו, כפי שקראתם בעמודים אחרים באתר, וכפי שאתם בוודאי יודעים, יש הרבה מאד מה לעשות. בין השאר, אם אתם חובבי תרבות ואמנות תוכלו למצוא בה למעלה ממאה מוזיאונים! המוזיאונים המומלצים במילאנו הם רבים כל כך, ובכל זאת ניסינו לעשות מעט סדר ולהביא לפניכם את  המוזיאונים החשובים והמומלצים ביותר בעיר. אם אתם נוחתים במילאנו לימים ספורים, מובן שתמצאו כאן את מבוקשכם. עכשו נותר לכם רק לבחור:

מצודקת ספורצסקו – Castello Sforzesco

 
המוזיאונים המומלצים במילאנו - המצודה מילאנו
המוזיאונים המומלצים במילאנו – המצודה מילאנו

בPiazza Castello תוכלו להתפעל מאחת הדוגמאות המפורסמות ביותר של אדריכלות הרנסנס, טירת Sforzesco, מבנה נפלא שנבנה על ידי פרנצ'סקו Sforza במאה ה-15. בנוסף לכך שהמצודה מהווה אחד הסמלים ההיסטוריים של מילאנו, זהו למעשה מקבץ של מספר גדול מאד של מוזיאונים חשובים מבחינה היסטורית ואמנותית, ביניהם המוזיאון המצרי, Pinacoteca, מוזיאון כלי הנגינה והמוזיאון לאמנות עתיקה. בחלק אחד של המוזיאון נשמר מה שנחשב לעבודה האחרונה של מיכלאנג'לו, שתחילתה במחצית השנייה של המאה השש-עשרה.

כתובת המוזיאון: Piazza Castello – 20121 Milano
אתר המוזיאון: מוזיאון מצודת ספורצסקו

מוזיאון מודק – Museo Mudec

מוזיאון מודק מוקדש לחקר תרבויות מכל העולם ותוכלו למצוא בו מגוון של תערוכות מתחלפות של אמנות חזותית, מיצגי קול, עיצוב ותלבושות.  
המוזיאון ממוקם ברובע נאבילי, בשכונת העיצוב טורטונה ונפתח בשנת 2015.

כתובת המוזיאון: Via Tortona, 56, 20144 Milano
אתר המוזיאון: מוזיאון מודק

פינקוטקה בררה – Pinacoteca di Brera

 
המוזיאונים המומלצים במילאנו - גלריה אומנות מילאנו
המוזיאונים המומלצים במילאנו – גלריה אומנות מילאנו

אחד המוזיאונים החשובים ביותר במילאנו הוא ללא ספק הפינקוטקה המפורסמת באזור בררה אשר ממוקם בתוך בניין בררה. אין ספק שפרסומו הרב של המוזיאון מגיע לו בשל האוסף המרשים של יצירות אמנות רבות מזמנים שונים החל מ מהמאה הארבע-עשרה ועד המאה העשרים. בין אינספור היצירות במוזיאון תמצאו את הסעודה ב Emmaus, יצירה שנוצרה על ידי קרבג'יו Caravaggio, Bacio שמיוחסת לפרנצ'סקו הייז ועוד ועוד.

כתובת המוזיאון: Via Brera, 28 – 20121 Milano
אתר המוזיאון: פינקוטקה די בררה

הסעודה האחרונה של לאונרדו דה וינצ׳י

המוזיאונים המומלצים במילאנו - הסעודה האחרונה מילאנו
המוזיאונים המומלצים במילאנו – הסעודה האחרונה מילאנו

אחת היצירות המפורסמות בעולם של האחד והיחיד , לאונרדו דה וינצ'י, אשר הפכה לאחת מאבני היסוד בלימוד של טכניקות ציור, ניצבת בתוך מבנה של כנסייה עתיקה, והיא למעשה מצויירת על אחד מקירותיה המתפוררים של הכנסייה. זהו, אם כן, איננו מוזיאון של ממש במובן המקובל של המילה, והמבקרים המגיעים לכנסייה הזו צופים רק ביצירה האחת של "הסעודה האחרונה". להגיע למילאנו ולראות את הסעודה האחרונה זו כמעט קלישאה, ובכל זאת, מומלצת במיוחד. כדאי בהחלט להשקיע את המאמץ שבהזמנת הכרטיסים מראש באתר האינטרנט, שכן כמעט ולא ניתן להיכנס למוזיאוןכנסייה הזו ללא הזמנה של כמה חודשים מראש .

כתובת המוזיאון: Piazza di Santa Maria delle Grazie – 20123 Milano
אתר המוזיאון: הסעודה האחרונה

מוזיאון העיצוב טריאנלה – Triennale Milano

מוזיאון טריאנלה ידוע כמוזיאון העיצוב המודרני הפופולארי במילאנו, עם תערוכות קבועות ומתחלפות מרהיבות. נמליץ לכם להתעדכן באתר המוזיאון על התערוכות המוצגות בזמן ביקורכם במילאנו. למגיעים למוזיאון מומלץ להמשיך לטייל בפארק סמפיונה הסמוך.

כתובת המוזיאון: Viale Emilio Alemagna, 6, Milano
אתר המוזיאון: מוזיאון טריאנלה

הפינקוטקה האמברוזית – Pinacoteca Ambrosiana

המוזיאונים המומלצים במילאנו - גלריה לאומנות מילאנו
המוזיאונים המומלצים במילאנו – גלריה לאומנות מילאנו

המוסד התרבותי הזה נוסד בשנת 1618 על מנת להבטיח חינוך תרבותי חינם לכל מי שמפגין עמדות אמנותיות ואינטלקטואליות. הגלריה מהווה את המוזיאון העתיק ביותר במילאנו. בתוכה נשמרות עבודות חשובות רבות של אמנים בעלי שם כמו טיציאן, בוטיצ׳לי ורפאל.

כתובת המוזיאון: Piazza Pio XI, 2 – 20123 Milano
אתר המוזיאון: הפינקוטקה האמברוזית

מוזיאון פולדי פצולי – Poldi Pezzoli

 

המוזיאונים המומלצים במילאנו
המוזיאונים המומלצים במילאנו

מוזיאון חשוב מאוד במילאנו אשר מכיל אוסף יצירות אמנות שנתרמו על ידי האספן המילאנזי מילאנו ג'אן ג'קמו פולדי פצולי. במוזיאון יצירות מופת של בוטיצ'לי, מיכלאנג'לו, ג'ובאני בליני, פרנצ'סקו הייז ושמות רבים אחרים בהיסטוריה של האמנות האיטלקית והעולמית. מוזיאון פולדי פצולי הוא למעשה אחד מאוספי האמנות האיטלקיים החשובים ביותר באיטליה ובעולם כולו.

כתובת המוזיאון: Via Alessandro Manzoni, 12 – 20121 Milano
אתר המוזיאון: מוזיאון פולדי פצולי

הארמון המלכותי, פאלאצו ריאלה – Palazzo Reale

 

המוזיאונים המומלצים במילאנו
המוזיאונים המומלצים במילאנו

במרכז העיר בפיאצה דל דואומו, בנוסף לקתדרלה המפוארת, תוכלו למצוא גם את הארמון המלכותי. מאז 1919, הפך הארמון להיות מקום לתערוכות שזכו ליוקרה הולכת וגדלה הן ברמה הלאומית והן ברמה הבינלאומית. התערוכות מתחלפות אך הרמה הגבוהה נשמרת תמיד. בין השאר הוצגו כאן במהלך השנים תערוכות שהוקדשו למשל למונה, לואן גוך ועוד. 

כתובת המוזיאון: Piazza del Duomo, 12 – 20122 Milano
אתר המוזיאון: פאלאצו ריאל

מוזיאון המאה התשע עשרה – Museo del Novecento

המוזיאונים המומלצים במילאנו
המוזיאונים המומלצים במילאנו

עוד בסביבת הארמון המלכותי, המוזיאון השוכן בתוך בניין מרהיב ובו אוסף קבוע של יצירות אמנות מהמאה התשע עשרה והעשרים. בין היתר, תוכלו לפגוש שם ביצירות של קנדינסקי, פיקאסו, בוצ'יני ועוד ועוד.

כתובת המוזיאון: Palazzo dell’Arengario, Via Guglielmo Marconi, 1 – 20122 Milano
אתר המוזיאון: מוזיאון המאה התשע עשרה

מוזיאון הזיכרון לשואה – Memoriale della Shoah

 

המוזיאונים המומלצים במילאנו - מוזיאון השואה מילאנו
המוזיאונים המומלצים במילאנו – מוזיאון השואה מילאנו

המוזיאון החדש יחסית פתח את שעריו לראשונה בינואר 2013, המוזיאון, אשר ממוקם ברחוב תחתי ממש מתחת לתחנה המרכזית הגדולה במילאנו, ברציף מס' 21 אשר היה הרציף אשר ממנו נשלחו, תוך הסתרה מעיני העוברים ושבים, רכבות היהודים למחנות הריכוז של פלוסנבורג, רוונסבריק, ברגן-בלזן, מאוטהאוזן ואושוויץ-בירקנאו. המוזיאון בנוי בסגנון מודרני ומארח קבוצות רבות של תלמידים ותושבי העיר, ואין בו כל הסברים בעברית (הרבה איטלקית ומעט אנגלית). בכל זאת, המקום מצמרר בשל אופן התצוגה המיוחד שלו והעבר הנורא שהתרחש בו.

כתובת המוזיאון: Piazza Edmond J. Safra, 1 – 20124 Milano
אתר המוזיאון: מוזיאון הזיכרון לשואה

מוזיאון תיאטרון לה סקאלה – Museo Teatrale alla Scala

המוזיאונים המומלצים במילאנו - לה סקאלה אופרה מילאנו
המוזיאונים המומלצים במילאנו – לה סקאלה אופרה מילאנו

בצמוד לבית האופרה "לה סקאלה" ניצב המוזיאון הפרטי והמרתק הזה. המוזיאון משמר את אחד האוספים העשירים של תלבושות הבמה, כולל סקיצות נדירות ויצירות עם חתימות. בנוסף, פריטים נוספים רבים הקשורים בעולם האופרה והמוסיקה, כמו דיוקנאות, מכתבים, וכלי נגינה עתיקים. גם אם אינכם חובבים אופרה ולא תרצו לקנות כרטיס לאחד המופעים התיאטרון, הביקור במוזיאון הוא חוויה בפני עצמה.

כתובת המוזיאון: Largo Antonio Ghiringhelli, 1 – 20121 Milano.
אתר המוזיאון: מוזיאון תיאטרון לה סקאלה

מוזיאון איחוד איטליה – Museo del Risorgimento

 

המוזיאונים המומלצים במילאנו
המוזיאונים המומלצים במילאנו

המוזיאון העוסק באיחוד איטליה הוקם כבר בשנת 1886 כחלל תצוגה המוקדש כולו לאיחוד זה, החשוב כל כך בהיסטוריה האיטלקית. המוזיאון ממקום בארמון מוריג'ה אשר היווה את משכנו של משרד החוץ בתקופת נפוליאון. כאן אצורים חפצים, כלי נשק, הדפסים, יצירות אמנות, ושרידים היסטוריים רבים אחרים מהשנים 1796-1870, כלומר מהתקופה בה כבש נפוליאון את רומא.

כתובת המוזיאון: Via Borgonuovo, 23 – 20121 Milano
אתר המוזיאון: מוזיאון איחוד איטליה

מוזיאון לאונרדו דה וינצ׳י

 

המוזיאונים המומלצים במילאנו
המוזיאונים המומלצים במילאנו

זהו מוזיאון המדע של מילאנו. המוזיאון שוכן בתוך מבנה יפייפה ומרשים בפני עצמו. בנוסף לתערוכות הקבועות והמתחלפות שחלקן מעניינות גם ילדים, יש במוזיאון פעילויות וסדנאות ייחודיות לילדים.

כתובת המוזיאון: Via San Vittore, 21, 20123 Milano MI
שעות פתיחה: שלישי – שישי 09:30-17:00, שבת-ראשון וחגים 09:30-18:30. סגור בימי שני שאינם חגים.
כל המידע באתר

המוזיאון לאמנות מודרנית של מילאנו – Galleria Civica d'Arte Moderna e Contemporane

 

המוזיאונים המומלצים במילאנו
המוזיאונים המומלצים במילאנו

ממש בקרבת הגנים הציבוריים של העיר, בצד השני של רחוב פלסטרו, נמצאת הגלריה לאמנות מודרנית במילאנו (Galleria Civica d'Arte Moderna e Contemporane), השוכנת בארמון מפואר, שהוסב בשנת 1921 למוזיאון.
ארמון הפאר, המרהיב ביופיו, שבו פועלת הגלריה, הנקראת בקיצור GAM, הוא וילה מלכותית ועשירה בעלת משמעות היסטורית, שכן היא שימשה כביתו של נפוליאון בונפרטה בעיר, לאחר שכבש את צפון איטליה. יופיו ועושרו של המקום נשמר מאז והוא מהווה אכסניה מתאימה ליצירות המופת המוצגות בו. זהו ללא ספק מוזיאון האמנות המודרנית הידוע של העיר, שמתמקד באמנות שנחשבה מודרנית במאה ה-19 וממשיכה במאה ה-20.
בגלריית GAM אין יצירות עכשוויות ופוסט מודרניות. באולמות הגדולים והמרהיבים של הגלריה הזו תוכלו לפגוש מאות עבודות ויצירות מהמיטב של אמנים אימפרסיוניסטים, אקספרסיוניסטים ומודרניסטים, כמו סזאן, גוגן, מודליאני, מקס ארנסט, אנדי וורהול ואמנים איטלקיים וצרפתיים אחרים, מהזרמים המודרניסטיים של המאה ה-19 וה-20.
בקומה העליונה של הבניין תוכלו לראות גם פסלים ניאו-קלאסיים, של אמנים איטלקיים מהמאה ה-20, דוגמת קנובה, מריני ואחרים.
הגלריה הזו היא גן עדן לאוהבי האמנות ששברה במאה ה-19 את מסורת הריאליזם והתחזקה במאה ה-20. זהו מקום שבו משתלב פאר העבר עם אמנות העבר הקרוב, של אמני איטליה והעולם.

שעות פתיחה: ימים שלישי עד ראשון מ9:00 עד 17:30 (כניסה אחרונה 30 דקות לפני הסגירה).
רחוב פלסטרו 16 (via Palestro), ניתן להגיע עם קו המטרו האדום לתחנת פלסטרו.
לאתר באנגלית